Tavid kasutab küpsiseid, et tagada veebilehe piisav funktsionaalsus ning samuti selleks, et muuta meie veebilehe kasutamine lihtsamaks ja pakkuda isikupärastatud kasutajakogemust. Lugege täpsemalt meie küpsisepoliitika kohta siit.
Tavid kasutab küpsiseid, et tagada veebilehe piisav funktsionaalsus ning samuti selleks, et muuta meie veebilehe kasutamine lihtsamaks ja pakkuda isikupärastatud kasutajakogemust. Lugege täpsemalt meie küpsisepoliitika kohta siit.
Palun vali, milliseid küpsiseid lubad Tavidil kasutada
Küpsise nimi | Küpsise kirjeldus | Küpsise kehtivus |
---|---|---|
tavex_cookie_consent | Stores cookie consent options selected | 60 weeks |
tavex_customer | Tavex customer ID | 30 days |
wp-wpml_current_language | Stores selected language | 1 day |
AWSALB | AWS ALB sticky session cookie | 6 days |
AWSALBCORS | AWS ALB sticky session cookie | 6 days |
NO_CACHE | Used to disable page caching | 1 day |
PHPSESSID | Identifier for PHP session | Session |
latest_news | Helps to keep notifications relevant by storing the latest news shown | 29 days |
latest_news_flash | Helps to keep notifications relevant by storing the latest news shown | 29 days |
tavex_recently_viewed_products | List of recently viewed products | 1 day |
tavex_compare_amount | Number of items in product comparison view | 1 day |
Küpsise nimi | Küpsise kirjeldus | Küpsise kehtivus |
---|---|---|
chart-widget-tab-*-*-* | Remembers last chart options (i.e currency, time period, etc) | 29 days |
archive_layout | Stores selected product layout on category pages | 1 day |
Küpsise nimi | Küpsise kirjeldus | Küpsise kehtivus |
---|---|---|
cartstack.com-* | Used for tracking abandoned shopping carts | 1 year |
_omappvp | Used by OptinMonster for determining new vs. returning visitors. Expires in 11 years | 11 years |
_omappvs | Used by OptinMonster for determining when a new visitor becomes a returning visitor | Session |
om* | Used by OptinMonster to track interactions with campaigns | Persistent |
Küpsise nimi | Küpsise kirjeldus | Küpsise kehtivus |
---|---|---|
_ga | Used to distinguish users | 2 years |
_gid | Used to distinguish users | 24 hours |
_ga_* | Used to persist session state | 2 years |
_gac_* | Contains campaign related information | 90 days |
_gat_gtag_* | Used to throttle request rate | 1 minute |
_fbc | Facebook advertisement cookie | 2 years |
_fbp | Facebook cookie for distinguishing unique users | 2 years |
22.01.2024
Autor: Tavidi analüütik Mait Kraun
Investeerimisfirma Incrementum AG kirjutab oma uues raportis, et suusakuurortite päevapiletite hinnad on viimastel aastakümnetel eurodes kolm korda kasvanud, aga kullas enam kui poole võrra langenud.
Wolfgang Ambrosi „Schifoan“ („Suusatamine“) on Austria popmuusika üks suurepärasemaid teoseid. Ükski teine lugu ei peegelda austerlaste armastust suusatamise vastu paremini – rõõm päikesest ning suuskade alt õhku paiskavast lumest, ergas atmosfäär suusakeskustes ning soov pühapäev veeta hubase kodu asemel mäel. „Halb päev mäel ületab head päeva töö juures,“ kõlab levinud ütlus, kirjutatakse raportis.
Sellest rõõmust on osa ära võtnud suusakuurortite viimaste aastate kiire piletihindade tõus. Viimase kahe aasta inflatsioonilaine pole puutumata jätnud ka talvevõlumaade väravaid. Sellel talvel on piletite hinnad tõusnud 10,2 protsenti, ületades sellega isegi eelmise aasta kasvu. Salzburgi, Tyroli ja Vorarlbergi 11 suusakuurortis tõusid hinnad eelmisel talvel keskmiselt 8,1 protsenti, selgub raportist. Taoline hinnakasv on paljude kirglike harrastajate jaoks olnud halvaks üllatuseks.
Raportist selgub, et alates 1990/91 aastate talvehooajast on kuurortites tõusnud hinnad keskmiselt 3,5 protsenti aastas. See tähendab, et võrreldes ametliku inflatsiooniga on need tõusnud keskmiselt protsendipunkti võrra kiiremini. Selle ajaperioodi jooksul on piletihinnad enam kui kolmekordistunud.
Kullainvestoritel pole aga põhjust kuravastada. See, mis on tõsi Oktoberfesti ja iPhone’ide kohta, kehtib ka suusakuurortite piletite puhul. Kui vaadata ühe päeva piletihindu, siis kullas mõõdetuna on nende hind eelmise hooajaga võrreldes sisuliselt samaks jäänud. Kullainvestorid saavad sellel hooajal untsi kulla eest 27,6 päevapiletit, eelmisel hooajal oli see näitaja täpselt sama, seisab Incrementumi raportis.
Pikaajaline võrdlus on veelgi muljetavaldavam. Kuurortite päevapiletite hinnad on kullas mõõdetuna olnud varem madalamad vaid 2012/13 (29,0), 2011/12 (28,3) ja 2021/22 (28) hooaegadel. Kui vaadata ajas veidi rohkem tagasi, siis 1990/91 hooajal sai kullauntsi eest 12 päevapiletit, 1998/99 hooajal aga 8,5 piletit.
Vähema eest saab rohkem
Põhjus peitub selles, et kulla hind on alates 1990. aasta talvest tõusnud keskmiselt 6,1 protsenti aastas. See tähendab, et eurodes on kulla hind seitsmekordistunud.
Seega – kullainvestori jaoks on päevapileti hind 33 aastaga kukkunud 57 protsenti. Võrreldes kõige kallima aastaga (1998/99) on hind kukkunud peaaegu 70 protsenti. Kui toona pidi ühe külastuse eest välja käima 0,118 untsi, siis praeguseks on see langenud 0,036 untsini.
Ei tasu unustada, et viimase 30 aasta jooksul on Austria suusakuurortid palju muutunud. Liftide arv on märgatavalt tõusnud, maksimaalne külastajate arv kasvanud ning mugavus paranenud. Paljude aastate eest pidid külmetava suusatajad sõitma mäkke 2-kohalise liftiga, nüüd on liftidel tavaliselt 4-6 soojendusega kohta. T-kujulised liftid asendati istmetega ja istmed asendati kabiinidega. Järjekorrad on väiksemad ning lumetootmistehnoloogia on märgatavalt paranenud.
Kullainvestorid kulutavad suusapiletite peale nüüd tunduvalt vähem raha, aga saavad selle eest palju rohkem.