Tavid kasutab küpsiseid, et tagada veebilehe piisav funktsionaalsus ning samuti selleks, et muuta meie veebilehe kasutamine lihtsamaks ja pakkuda isikupärastatud kasutajakogemust. Lugege täpsemalt meie küpsisepoliitika kohta siit.
Tavid kasutab küpsiseid, et tagada veebilehe piisav funktsionaalsus ning samuti selleks, et muuta meie veebilehe kasutamine lihtsamaks ja pakkuda isikupärastatud kasutajakogemust. Lugege täpsemalt meie küpsisepoliitika kohta siit.
Palun vali, milliseid küpsiseid lubad Tavidil kasutada
Küpsise nimi | Küpsise kirjeldus | Küpsise kehtivus |
---|---|---|
tavex_cookie_consent | Stores cookie consent options selected | 60 weeks |
tavex_customer | Tavex customer ID | 30 days |
wp-wpml_current_language | Stores selected language | 1 day |
AWSALB | AWS ALB sticky session cookie | 6 days |
AWSALBCORS | AWS ALB sticky session cookie | 6 days |
NO_CACHE | Used to disable page caching | 1 day |
PHPSESSID | Identifier for PHP session | Session |
latest_news | Helps to keep notifications relevant by storing the latest news shown | 29 days |
latest_news_flash | Helps to keep notifications relevant by storing the latest news shown | 29 days |
tavex_recently_viewed_products | List of recently viewed products | 1 day |
tavex_compare_amount | Number of items in product comparison view | 1 day |
Küpsise nimi | Küpsise kirjeldus | Küpsise kehtivus |
---|---|---|
chart-widget-tab-*-*-* | Remembers last chart options (i.e currency, time period, etc) | 29 days |
archive_layout | Stores selected product layout on category pages | 1 day |
Küpsise nimi | Küpsise kirjeldus | Küpsise kehtivus |
---|---|---|
cartstack.com-* | Used for tracking abandoned shopping carts | 1 year |
_omappvp | Used by OptinMonster for determining new vs. returning visitors. Expires in 11 years | 11 years |
_omappvs | Used by OptinMonster for determining when a new visitor becomes a returning visitor | Session |
om* | Used by OptinMonster to track interactions with campaigns | Persistent |
Küpsise nimi | Küpsise kirjeldus | Küpsise kehtivus |
---|---|---|
_ga | Used to distinguish users | 2 years |
_gid | Used to distinguish users | 24 hours |
_ga_* | Used to persist session state | 2 years |
_gac_* | Contains campaign related information | 90 days |
_gat_gtag_* | Used to throttle request rate | 1 minute |
_fbc | Facebook advertisement cookie | 2 years |
_fbp | Facebook cookie for distinguishing unique users | 2 years |
27.01.2025
Autor: Tavidi analüütik Mait Kraun
Austria suusakuurortite mäepiletite hinnad on eurodes tublisti tõusnud ka tänavu. Kullas mõõdetuna langesid mäepiletite hinnad aga rekordmadalale, selgub investeerimisfirma Incrementum AG värskest raportist.
Salzburgis, Tyrolis ja Vorarlbergis asuvate suusakuurortite päevapiletite hindu mõõtev kaalutud indeks tõusis 2024/25 talvehooajal eelmise aastaga võrreldes 6 protsenti. Sellele eelneval kahel hooajal tõusid hinnad vastavalt 10,2 ja 8,1 protsenti. Alates 1990/91 hooajast on mäepiletite hinnad tõusnud keskmiselt 3,5 protsenti aastas.
Viimase kolme hooajaga on mäepiletite hinnad tõusnud kokku 26 protsenti. Taoline hinnakasv on olnud paljude kirglike harrastajate jaoks ebameeldivaks paratamatuseks.
Kullainvestorite jaoks on olukord aga täiesti vastupidine. Ühe untsi kulla ostujõud on mäepiletite hindu arvestades hoopis märkimisväärselt tõusnud. Seda tänu kulla hinna eelmise aasta kiirele tõusule – untsihind kallines eurodes aastaga 35,6 protsenti.
Kui eelmisel hooajal (23/24) sai ühe untsi kulla eest osta suusakuurortites 27,6 päevapiletit, siis tänavu saab selle eest osta juba 35,2 päevapiletit. Seega on kulla ostujõud antud kontekstis umbes veerandi võrra kasvanud. Allpool olevalt graafikult on näha, et ühe untsi kulla eest pole alates 1990/91 hooajast, mil Incrementum vastavaid andmeid koguma hakkas, nii palju pileteid saanud osta.
Allpool oleval graafikul on näha ühe mäepileti hinda kullas mõõdetuna. Sellelt on näha, et võrreldes 1990. aastaga on mäepileti hind kullas mõõdetuna langenud 66 protsenti. Ehk pileteid saab täna kullauntsi eest kolm korda rohkem, eurodes seevastu aga kolm korda vähem.
See tähendab, et kullas mõõdetuna langesid mäepiletite hinnad madalaima tasemeni vähemalt alates 1990. aastast.
Ei tasu unustada, et viimase 30 aasta jooksul on Austria suusakuurortid palju muutunud. Liftide arv on märgatavalt tõusnud, maksimaalne külastajate arv kasvanud ning mugavus paranenud. Paljude aastate eest pidid külmetavad suusatajad sõitma mäkke 2-kohalise liftiga, nüüd on liftidel tavaliselt 4-6 soojendusega kohta. T-kujulised liftid asendati istmetega ja istmed asendati kabiinidega. Järjekorrad on väiksemad ning lumetootmistehnoloogia on märgatavalt paranenud.
Kullainvestorid kulutavad suusapiletite peale nüüd tunduvalt vähem raha, aga saavad selle eest palju rohkem.
Arvestades kulla hinna kiiret kasvu, on selle ostujõud kasvanud enamuse tootegruppide lõikes üle maailma. Incrementum avaldas eelmise aasta septembris raporti, millest selgus, et näiteks iPhone’i hind on kullas mõõdetuna langenud viimase 12 aasta madalaima tasemeni.